Friday 1 June 2012

NAK BUAT MACAM MANA YE??? MARI KIRA..

hai semua... semoga sihat-sihat je..

hari ni dah 01 Jun 2012.... setengah tahun telah berlalu. rasanya semua terfikir dan berfikir seperti apa yg sy fikirkan (ooo... ayat apa ni) hehe

almaklumlah, erma kerja makan gaji. kerja dari jam 8 pagi hingga 5 petang. so, banyak mana je kan!!! lebih-lebih lagi jawatan tak besar mana..

setiap 25/26 haribulan tersenum sampai telinga tengak RM dalam akaun. lepas buat kira-kira dan bayar sana sini.. di tangan tinggal berapa sen je.. seperti pejam dan celik mata.. cuba check di bawah ni contoh senarai perkara yg kena kita bayar setiap bulan..

sewa rumah/ ansuran rumah, ansuran kereta, pelbagai jenis bil (elektrik, air, astro, internet, telefon), taska/ pengasuh anak (kalau anak ada 4 orang), minyak kereta/ motor, bagi ke mak/ ayah/ mertua, barang-barang keperluan (barang basah dan kering), belanja harian di ofis, dan macam-macam kena bayar.. 

silap-silap... negatif pula. nak ambil duit mana?? kalau pendapatan (contoh orang biasa-biasa) dalam RM4000-RM4500.. pening nak adjust kan.

erm... kena ikat perut.. kalau ada emergency camne? dah le saya ni kampung di Johor. pening!! untuk hiburan camne?? sebab tu bila ada peluang untuk menambahkan pendapatan, erma tak berpaling lagi.
usaha... usaha... dan teruskan untuk masa depan. duit bukan segalanya tetapi segala-galanya memerlukan duit..
anda setuju???

dengan bisness ni, apa yg pasti.. kami akan tersenyum sampai telinga 2x sebulan . setiap 10/11/12 haribulan dan 25/26 haribulan... siapa nak angkat tangan!!!

kami boleh kongsikan segala-galanya tentang bisness yang indah ni.. tak salah dengar dulu..

call/ sms : erma 0129019864
ermail : ermayanti_hr@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

© Ermayantizakaria | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™