Monday 2 July 2012

PREMIUM BEAUTIFUL I GASTRIK

amalan pemakanan yang tidak seimbang dan waktu makan yang tidak menentu boleh mendatangkan pelbagai jenis penyakit.


Masalah asid refluk atau dalam istilah perubatan dikenali sebagai gastro-esophageal reflux disease (Gerd) adalah penyakit yang sering dialami setiap orang. Bagaimanapun, tidak ramai yang mengenali masalah Gerd dan sebab itu ia dirujuk sebagai penyakit gastrik.

Pakar Perunding Bedah Gastro Usus dan Laparaskopik Lanjutan, Pusat Perubatan Pantai, Dr Abdul Fahmi Abdul Karim, berkata gastrik berpunca daripada asid yang merosakkan dinding lapisan perut. Penyakit ini tidak perlu dideritai seumur hidup.
Sepintas Lalu Mengenai Gerd

Perut kita dipenuhi dengan asid yang bertindak membantu percernaan makanan. Mungkin kita tidak tahu, asid ini sama tahap keasidannya dengan asid bateri. Walaupun struktur perut memang berupaya mengendalikan asid yang terhasil ini tetapi tidak pada esofagus. Justeru, apabila asid naik semula ke esofagus, ia menyebabkan rasa terbakar yang dikenali sebagai pedih ulu hati. Secara umum, semua orang pernah merasai pedih ulu hati tetapi tidak terlalu kerap. Bagaimanapun, jika keadaan ini berlanjutan selama lebih dari satu jam sehari dan sering melanda, anda mungkin berhadapan dengan penyakit gastrik. Simptom lain termasuk rasa mual atau muntah, perut kembung atau angin, sesak nafas terutama apabila berbaring dan sendawa kuat yang berlebihan. Kesakitan di dada yang sering dialami kadangkala disalah anggap sebagai penyakit jantung. Ia terjadi apabila otot pencerut sfinkter tidak tertutup dengan sempurna. Ini menyebabkan asid naik semula ke esofagus.

FIR yang terdapat pada korset PREMIUM BEAUTIFUL boleh membantu merawat penyakit ini.  Ia boleh membantu mengurangkan kandungan asid dalam badan.  Dengan segera angin dalam badan akan keluar samada secara sendawa/ kentut yang kerap.

keterangan lanjut tentang FIR di sini

jangan lepaskan peluang memiliki dan memakai korset ini.

call/ sms - erma 0129019864
email - ermayanti_hr@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

© Ermayantizakaria | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™